CFE meldt dat de raad van bestuur van DEME de opvolging heeft goedgekeurd van Alain Bernard door Luc Vandenbulcke als CEO en dit vanaf 1 januari 2019.

Luc Vandenbulcke wordt nieuwe CEO van DEME

5 oktober 2018
CFE

Alain Bernard (63 jaar) is sinds 1980 actief bij de groep en leidt DEME als CEO sinds 2006. Hij heeft de groep de laatste 12 jaar omgevormd van een zuivere baggergroep tot een gediversifieerde waterbouwkundige groep die wereldwijd actief is. Onder zijn leiding groeide de omzet van € 1,1 mia naar € 2,4 mia (2017) en werd DEME’s vloot één van de meest innovatieve en veelzijdige in de sector.

Luc Vandenbulcke (47 jaar) (KU Leuven, burgerlijk ingenieur) is al 21 jaar actief in de DEME-groep. Hij is oprichter en CEO van GeoSea, dat sinds het ontstaan in 2005 één van de snelst groeiende en meest succesvolle activiteiten binnen de DEME-groep is. GeoSea behaalde als aannemer van complexe waterbouwkundige projecten, waaronder windmolenparken op zee, een omzet van € 1 mia in 2017. Sinds 2011 is Luc Vandenbulcke tevens adjunct COO van DEME en lid van het management team.

Alain Bernard zal zich vanaf begin volgend jaar concentreren op zijn rol als o.m. bestuurder van DEME en zijn geaffilieerde bedrijven, voorzitter van de raad van bestuur van DEME Concessions NV en van Global Sea Mineral Resources NV (GSR) met het oog op de verdere ondersteuning van de groei van de groep.

Alain Bernard : “Op nauwelijks twee jaar voor mijn pensioen wens ik de fakkel door te geven aan de nieuwe generatie, onder leiding van Luc Vandenbulcke, zodat zij de uitdagingen en opportuniteiten die op ons afkomen, met de zin voor entrepreneurship die onze groep kenmerkt, tijdig kunnen aanpakken.

Ik zal mij met evenveel enthousiasme als vroeger inzetten voor de DEME-groep, zij het dat ik me nu zal kunnen focussen op projecten die me nauw aan het hart liggen.”

Luc Vandenbulcke “Met de steun van de 5.100 gemotiveerde medewerkers van DEME ben ik klaar om deze uitdaging als CEO aan te gaan. Alain Bernard heeft DEME omgevormd tot een gediversifieerde en innovatieve groep. Wij zullen er alles aan doen om voort te gaan op de weg die hij 12 jaar geleden met veel succes is ingeslagen.”

De raad van bestuur van CFE wenst Alain Bernard uitdrukkelijk te danken voor de uitzonderlijke ontwikkeling die DEME onder zijn leiding heeft gekend tot één van de toonaangevende Belgische groepen met een internationale reputatie en wenst Luc Vandenbulcke en zijn team alle succes toe.

Voor meer informatie, gelieve contact te nemen met:

Piet Dejonghe
Gedelegeerd Bestuurder